Bugungi kunda iste'molchilar nafaqat ma'lumot olishadi, balki uni yaratadilar. Fotosuratlar, sharhlar, hikoyalar, sharhlar, memlar, sharhlar — bularning barchasi jonli va ko'p ovozli marketingning bir qismiga aylandi. Foydalanuvchi tomonidan yaratilgan kontent uzoq vaqtdan beri tasodifiy nashrlardan tashqariga chiqdi va brend strategiyasining qimmatli elementiga aylandi. UGC - dan foydalanish auditoriya bilan ishonchli munosabatlarni o'rnatish, qamrovni oshirish va sodiqlikni oshirish imkoniyatlarini ochadi.
Va eng muhimi, bu yondashuv mahalliy bozorlarda ham sezilarli bo'ldi. Masalan, O'zbekistonda UGC - dan foydalanish kichik biznes va yirik kompaniyalar orasida tobora ommalashib bormoqda.
UGC nima va u nima uchun muhim
UGC (User Generated Content) — bu brend vakillari emas, balki foydalanuvchilarning o'zlari yaratadigan tarkib. Bu mahsulot bilan mijozlarning fotosuratlari, video sharhlar, ijtimoiy tarmoqlardagi postlar, veb-saytlardagi sharhlar, tadbir yozuvlari, hikoyalar, shuningdek maxsus san'at, memlar va boshqalar bo'lishi mumkin.
Odamlar korporativ xabarlardan ko'ra boshqa odamlarga ko'proq ishonishadi. Va potentsial xaridor mahsulotning haqiqiy hayotda qanday yashayotganini, o'zi kabi oddiy odamlar undan qanday foydalanayotganini ko'rsa, bu egalik tuyg'usini uyg'otadi va brendga bo'lgan ishonchni kuchaytiradi.
Brendlar UGC-ni reklama qilishda qanday ishlatishadi
Bugungi kunda kompaniyalar foydalanuvchi tomonidan yaratilgan tarkibni Instagram — dan tashqi reklamagacha bo'lgan turli xil aloqa kanallariga qanday qo'shishini kuzatish mumkin. Ushbu tarkib yordam beradi:
Qilish brend tomoshabinlarga yaqinroq;
Mahsulotni Real sharoitda ko'rsatish;
Obunachilarning faolligini oshirish;
Jonli hamjamiyat tuyg'usini yaratish;
Tabiiy va turli xil ijodiy materiallarni oling.
Masalan, ko'plab brendlar mijozlarning fotosuratlarini o'z mahsulotlari bilan o'z tasmalarida joylashtiradilar, saytga eng yaxshi sharhlarni joylashtiradilar yoki har kim o'z tarkibini baham ko'rish orqali ishtirok etishi mumkin bo'lgan qiyinchiliklarni boshlaydilar.

Tomoshabinlarni kontent yaratishga qanday undash kerak
O'z-o'zidan, tomoshabinlar har doim ham fotosuratlar yoki videolarni baham ko'rishga tayyor emaslar. Ammo agar siz hurmat bilan yondashsangiz, jalb qilsangiz, rag'batlantirsangiz, natija uzoq kutilmaydi. Eng ko'p ishlaydigan usullar:
Oddiy, ammo hissiy sharoitlarga ega bo'lgan qiyinchiliklar va flesh-moblar;
Eng yaxshi fotosurat tanlovi uchun sovrinlar bilan tanlovlar;
Brendning rasmiy akkauntiga kirish taklifi;
Eshitilishi mumkin bo'lgan fikr-mulohaza so'rovi.
Odamlar o'zlarini katta narsaning bir qismi kabi his qilishni yaxshi ko'radilar. Brend o'z mijozlarining hissalarini qadrlash va qadrlash tuyg'usini berganida, haqiqiy aloqa paydo bo'ladi.
O'zbekistonda UGCDAN foydalanish: mahalliy lazzat va tendentsiyalar
O'zbekiston bozorida foydalanuvchi tomonidan yaratilgan kontent bilan bog'liq tashabbuslar tobora ko'payib bormoqda. Bu mamlakatda faoliyat yuritadigan milliy brendlar va xalqaro kompaniyalarga tegishli. O'zbekistonda UGC - dan foydalanish ijtimoiy tarmoqlarda, ayniqsa yoshlar orasida faollikning o'sishi fonida tobora muhim ahamiyat kasb etmoqda.
O'zbekistondagi iste'molchilar fikr — mulohazalarini baham ko'rishni, mahalliy mahsulotlarga sharhlar yozishni, tanlovlarda qatnashishni, milliy kontekst-an'analar, til, hazil, gastronomiyadan foydalanishni yaxshi ko'radilar. Bularning barchasi brend organik ravishda mos keladigan haqiqiy atmosferani yaratadi.
Mahalliy bloggerlar va mikroinfluenserlar bilan hamkorlik ayniqsa muvaffaqiyatli ishlaydi. Ularning auditoriyasi ularga ishonadi va ular ishtirokidagi tarkib reklama sifatida emas, balki haqiqiy tajriba sifatida qabul qilinadi.
Vizual tanlovlar ham mashhur Telegram-kanallar, hikoyalar-Instagram sharhlari, TikTok-dagi video qo'ng'iroqlar va hatto WhatsApp guruhlaridagi og'zaki tavsiyalar, bu erda odamlar do'stlari va tanishlari bilan xarid qilish tajribasini baham ko'rishadi.
Vizual tarkibning roli
Foydalanuvchilar tomonidan olingan fotosuratlar va videolar professional suratga olishdan ham jozibali bo'lishi mumkin. Ular hozirgi lahzaning atmosferasini, his-tuyg'ularini, o'z-o'zidan paydo bo'lishini etkazadilar. Sifat mukammal bo'lmasa ham-bu tarkibni jonli qiladi. Bu, ayniqsa, yorqin reklama roliklari uzoq haqiqat sifatida qabul qilinadigan dunyoda juda qadrlanadi.
Brend uchun nafaqat bunday tarkibdan foydalanish, balki uni to'g'ri tartibga solish, kerakli formatlarga moslashtirish — hikoyalar, lentalar, saytlar, reklama bannerlari ham muhimdir.
Ugcni brend strategiyasining bir qismiga qanday aylantirish mumkin
UGC marketingning organik qismiga aylanishi uchun siz brendni o'z ichiga olgan tizimni yaratishingiz kerak:
Foydalanuvchilar nima joylashtirayotganini doimiy ravishda kuzatib boradi;
Kontent uchun sabablar yaratadi (ishga tushirish, tadbirlar, kampaniyalar);
Baham ko'rganlarga fikr — mulohazalarni beradi-yoqtirishlar, repostlar, minnatdorchilik orqali;
Olingan materiallarni to'playdi va kataloglaydi;
Tarkibdan boshqa kanallarda — saytda, axborot byulletenlarida, reklamalarda foydalanish to'g'risida kelishib oladi.
Bu bir martalik faoliyat emas, balki jamiyat bilan doimiy aloqada bo'lishdir. Va bu jarayon qanchalik samimiy va ochiq bo'lsa, uning samaradorligi shunchalik yuqori bo'ladi.
Huquqiy va axloqiy jihatlar
Foydalanuvchi tomonidan yaratilgan tarkibni tijorat maqsadlarida ishlatishdan oldin muallifning ruxsatini olishga arziydi. Agar nashr ochiq bo'lsa ham-muloyimlik bilan so'rash, minnatdorchilik bildirish, postda muallifni eslatib o'tish yaxshiroqdir. Bu hurmat madaniyatini yaratadi va brend nafaqat o'ziga, balki o'z iste'molchilariga ham g'amxo'rlik qilishini ko'rsatadi.
Bundan tashqari, tarkibni filtrlash juda muhim — u xavfsiz bo'lishi kerak, axloq va Qonunchilik me'yorlarini buzmasligi kerak, ayniqsa keng maydonlarda ishlatilsa.
UGC brendiga uzoq muddatda nima beradi
Foydalanuvchi tomonidan yaratilgan tarkib nafaqat erishish va yoqtirish haqida. Bu munosabatlar haqida. Bunday formatlar orqali brend atrofida hamjamiyat yaratiladi. U yashaydi, o'sadi, muhokama qiladi, baham ko'radi, tanqid qiladi, qo'llab-quvvatlaydi. Va bu har qanday reklama roliklariga qaraganda ancha qimmatlidir.
UGC brendga moslashuvchan bo'lishga, tomoshabinlarning kayfiyatini his qilishga, o'zgarishlarga tezkor javob berishga, rivojlanish uchun g'oyalarni to'plashga yordam beradi. Bu monolog emas, balki doimiy dialog.